Da’s LEV!
Wat moet je doen als je koopcentrum langzaamaan stiller en stiller wordt? Het
geen schim meer blijkt te zijn van je eens zo bruisende winkelgebied? De leegstand voortwoekert en het winkelpubliek wegtrekt naar omliggende plaatsen? Dan neem je als gemeente het voortouw. Mobiliseert ondernemers, organisaties, bewoners en winkelpandeigenaren en komt met elkaar tot een praktisch plan van aanpak om het tij te keren. Precies wat Beverwijk twee jaar geleden voortvarend in gang heeft gezet. Lees verder >
Beverwijk & BRUIS co-creatie
Maar hoe begeleidt je zo’n proces? Krijg je draagvlak? Hoe activeer hernieuwd geloof in een energieke binnenstad waarbij er voor iedereen een win-win is? Co-creatie bureau Aan Zee wist samen met Inge Reijmer (projectleider Centrum Beverwijk) middels BRUIS-sessies alle stakeholders betrokken én enthousiast te krijgen. Met het door Rob ontwikkelde en vormgegeven communicatie concept LEV – Lekker Eigenwijs Verrassend – kreeg het precies de gewenste look & feel. Passend bij het dna en de cultuur van Beverwijk. Passend bij welke uiting dan ook: op straat, in de winkels, op social media, op papier of beeldscherm. En als afmaker componeerde Rob ook nog een eigen LEV-lied. Een uitbundige sing-along met alle aanwezige stakeholders. Ook het lef om van co-creatie naar activatie te gaan? App Rob, dat werkt.